OŚWIADCZENIE OZC S.A. w sprawie skargi do Prezesa URE na sposób prowadzenia postępowania administracyjnego w sprawie zatwierdzenia taryfy dla ciepła OZC S.A.

Share on facebook
Facebook
Share on twitter
Twitter
Share on email
Email
Share on print
Drukuj
ozc

OŚWIADCZENIE w sprawie skargi do Prezesa Urzędu Regulacji Energetyki w Warszawie na sposób prowadzenia postępowania administracyjnego w sprawie zatwierdzenia taryfy dla ciepła OZC S.A.

 

Zarząd OZC S.A. złożył dziś (12.04.2024 r.) do Prezesa Urzędu Regulacji Energetyki w Warszawie skargę na działalność Zachodniego Oddziału Terenowego Urzędu Regulacji Energetyki w Poznaniu dotyczącą sposobu prowadzenia postępowania administracyjnego w sprawie zatwierdzenia taryfy dla ciepła OZC S.A.

 

Przedmiotem skargi jest przewlekłe i biurokratyczne załatwianie sprawy. Określenie „biurokratyczne załatwianie spraw” nawiązuje do stereotypu biurokracji rozumianej jako synonim rutyny, bezduszności i formalizmu w załatwianiu spraw urzędowych. Wielokrotne, zawierające wiele, czasem powtarzających się pytań, wezwania każą uznać, że niniejsza skarga jest zasadna, a zważywszy na przywołany aspekt społeczny, konieczna.

 

Postępowanie w sprawie obniżenia taryfy za ciepło w Ostrowie Wielkopolskim trwa już tak długo, że w ostatnim oświadczeniu musieliśmy przypominać, kiedy się zaczęło. Przypomnijmy jeszcze raz. Wniosek o wszczęcie postępowania administracyjnego w tej sprawie pochodzi z 29 czerwca 2023 r. Postępowanie to prowadzone jest zatem od 10 miesięcy. To pierwsza w historii OZC S.A. sytuacja, kiedy URE w sprawie OBNIŻKI cen – a więc korzyści dla mieszkańców przedłuża procedurę.

Zgodnie z art. 12 1 kpa organy administracji publicznej powinny działać w sprawie wnikliwie i szybko, posługując się możliwie najprostszymi środkami prowadzącymi do jej załatwienia.

Mamy podstawy sądzić, że procedowanie przez URE nie nosi znamion załatwiania spraw „wnikliwie i szybko”. Pytania, które pojawiały się w kolejnych pięciu wezwaniach, a w szczególności w wezwaniu nr IV i nr V według oceny Spółki powinny się znaleźć  już w pierwszym lub drugim wezwaniu na początku procesu administracyjnego. Podkreślamy, że nie jest to pierwsze postępowanie taryfowe Spółki. Dokumenty do URE od wielu lat przygotowywane są przez tych samych pracowników Spółki i do roku 2022 proces administracyjny zatwierdzania nowej taryfy dla ciepła nigdy nie był procedowany tak długo oraz w tak biurokratyczny sposób. Przypomnijmy raz jeszcze: od początku procesu związanego z wnioskiem o obniżenie cen ciepła do dziś udzielono URE ponad 4 500 stron wyjaśnień i przesłano 3 segregatory pism. Z czego tylko samych tabeli kalkulacyjnych w każdej wysłanej odpowiedzi jest ponad 90.

 

Stąd w naszej ocenie tak długie i biurokratyczne procedowanie wniosku (10 miesięcy) jest niezrozumiałe i stoi w sprzeczności z interesem Odbiorców ciepła, a więc Mieszkańców Ostrowa Wielkopolskiego.

Zarząd OZC S.A. nie zamierza biernie przyglądać się niezrozumiałym i przeciągającym się czasie procedurom URE, których biurokracja uderza w kieszenie mieszkańców Ostrowa Wielkopolskiego. Tym bardziej, że decyzja dotyczy 45 procent mieszkańców miasta. Wierzymy, że Prezes URE w najkrótszym możliwym czasie podejmie oczekiwane przez

Ostrowian decyzje.

 

Zarząd OZC S.A.

Mariusz Bolach PREZES ZARZĄDU

Wioletta Swora CZŁONEK ZARZĄDU

 

OŚWIADCZENIE OZC 

Przewiń do góry Skip to content